top of page
  • nightlife44

ההיסטוריה של חשפנות: מהעת העתיקה ועד לבורלסק

למרות העובדה שמאמינים שמקור החשפנות בצרפת, שם ב-9 בפברואר 1893, רקדנים התפשטו לראשונה בפומבי על בימת תיאטרון מולן רוז' המפורסם, היסטוריונים לא זכרו שריקודי עירום הופיעו לפני זמן רב מאוד. אבל באותה תקופה זה נחשב לא בידור, אלא משימה נעלה, אבל מעל הכל..... נשים מצריות עמדו במקורות החשפנות המודרנית. המסורת של התלבשות עירומה בזמן הריקוד הייתה קשורה לאוזיריס, אל כוח החיים והטבע. חסידי כת אוזיריס כונו אלמי (בערבית אל-מה - "אישה משכילה"). הבנות התחילו את ריקודן בריקוד מעגל וליוו את תנועותיהן בשיר מתנגן, אחר כך פשטו את גלימות המשי הדקיקות, ואחר כך בגדים מיותרים אחרים. ה"טקס" הסתיים בדרך כלל בתפילה והקרבה: יפהפיות עירומות הניחו פירות מתוקים ופרחים בהירים על מזבח מאולתר, ועל כך, לדעתם, הם היו ראויים לשבח האלוהות. עובדה מעניינת: הציוויליזציה הייתה בחיתוליה, ורקדנים יפים כבר התקדמו בביטחון בריקוד אקספרסיבי. ריקודי סטריפטיז מוזכרים גם בבשורות. הכתוב מספר על נכדו של המלך הורדוס, אשר אירח את אורחי החצר בריקודיו החופשיים. כשהמלך הורדוס אנטיפס ראה את הריקוד של היפהפייה הצעירה סלומה, הוא כל כך שמח שהבטיח למלא כל רצון של הרקדנית המקסימה. הילדה, שאמה לימדה אותה, דרשה מהמלך להרוג את יוחנן המטביל. עד מהרה הובא ראש הנביא אל סלומה היפה. תושבי העיר היוונית העתיקה קורינתוס לימדו את "מדע הריקוד החופשי" בבתי ספר מיוחדים. בבתי ספר אלה לימדו בנות לא רק מתמטיקה ומוזיקה, אלא גם איך להתלבש במיומנות בציבור. בוגרי ה"בתי ספר" כונו "גטרים", כוהנות של אפרודיטה, אלת האהבה. הם נקראו הטארים על שם האלה אפרודיטה. קורטיזנות מתקופת הרנסנס ימי הביניים הסגפניים היו נגע אמיתי לרקדנים ואוהבי מלוכלך רוקדים.אינקוויזיציה ממורמרים האשימו שוב ושוב את המיניסטרלים המפתים בכישוף וברשעות ו"התייחסו" אליהם באש ועינויים אנושיים. אבל אפילו האינקוויזיציה האכזרית לא יכלה לעצור את היפהפיות העירומות ממעשיהן הארוטיים. עם כניסת הרנסנס, ריקודי התלבושות הפכו לאינטגרלי חלק מכל חג המוני. כשזה הגיע לאירועים המוניים, אפילו משתה בחצר האפיפיור יכול להפוך בקלות לאורגיה עם חשפנות. עם כניסת הרנסנס, החשפנות נאסרה רשמית. למען האמת, הכמורה לא הצליחה לְגַמרֵי כדי למגר את התופעה, להיפך, זה רק עורר בה עניין ציבורי. בזמן הזה, החשפנות חדלה לשרת את הדת והפכה ל"תענוג" לא רק עבור האליטה. חשפנות גברית בסרט "טרזן". זה לא עורר בי השראה.




סטריפטיז לעידן הנאורות הנאורות לא שינה את יחס ההמונים לחשפנות. הנאורות לא שינתה את יחס ההמונים לחשפנות. רק האליטה יכלה להעריץ את היפהפיות העירומות. האמנים של אז היו המאושרים ביותר. הם הזמינו נערות צעירות לבתיהם כדי ליצור יצירות מופת. באופן מפתיע, רבים מהם יצרו בדיוק יצירות מופת כאלה, המתארות דמויות צעירות וחושניות לבושות רק עגילים ופנינים. ניתן לראות את בום החשפנות כעידן של אירופה החופשית. בעידן של חשיבה חופשית וחופש, זה היה חוקי לחלוטין ליהנות מחשפנות. מופעי וראייטי נפתחו בערים רבות באירופה, שם נערות אירחו את בעליהן בריקודים ארוטיים. אבל המבקר יכול היה לראות את מירב העור העירום בין חצאיות ניילון לחצאיות וולגריות. אבל הכל השתנה בן לילה ב-1893, כשמונה מסוימת התחילה לרקוד בטעות על שולחן בקברט מולן רוז' בפריז, ועל כך זכתה לשבחים מהקהל הגברי וקנס של 100 פרנק. 10 רגעי הסטריפטיז המצערים המובילים



שום דבר לא מרים את המורל של גבר כמו חשפנות. הדבר נודע במהלך מלחמת העולם הראשונה, כאשר יפהפיות מעודנות פנו לפטריוטיות של חיילים בריקודים שלהם ב"עירום עצבני". באותה תקופה, חשפנות לא נתפסה כהוללות וולגרית, אלא כסוג של אמנות טהורה שיכולה לעורר השראה באדם לכל פעולה. לפחות הניסויים היצירתיים של מאטה הארי ואיסדורה דאנקן, ששמותיהם הדהדו בכל העולם. זו הייתה חשפנות מעולה, על גבול הטירוף, כשהמילה "חשפן" כבר לא הייתה שם נרדף למילה "זונה". בורלסק למרות ששורשי הבורלסק חוזרים לימי קדם, צורת אמנות זו הפכה פופולרית רק באמצע המאה ה-19. אבל, למען האמת, מוטב מאוחר מאשר אף פעם. תור הזהב של הבורלסק הגיע במאה ה-20. גיבורות הבורלסק החלו להתרחק מהמושג המסורתי של צורת אמנות זו, ותפקידן בבורלסק הצטמצם לחלוטין לסטריפטיז. השחקניות הקדישו תשומת לב רבה לטכניקה ולביצועים של החשפנות. בורלסק וחשפנות הפכו למילים נרדפות. וזוהי אמנות גבוהה. בלט עירום. אולי אני מפספס משהו, אבל זה נראה מאוד מוזר. לא הייתי עושה את זה. מודרניות חשפנות מודרנית היא לא רק יפהפיות עירומות שרוקדות לצלילי המוזיקה. זהו שילוב עדין של פלסטיות ותיאטרון, יופי וכוריאוגרפיה. בעולם המודרני המונח "סטריפטיז" אינו מזוהה עוד עם טאבו, והופעתם של בתי ספר שונים לריקודי חשפנות נתנה תנופה עוצמתית לפיתוח צורת האמנות הזו, המושכת מיליוני גברים ונשים ברחבי העולם. ריקוד על עמוד. מהקליפ הזה התחיל החיפוש אחר נושא. אפשר לומר שזו הייתה הסיבה לכתיבת הפוסט הזה. אם אני עומד על עמוד, זה רק בשביל משהו כזה.


43 צפיות0 תגובות
bottom of page